به سایت پیشرو دانلود خوش آمدید.

امروز چهارشنبه, ۲۸ آذر , ۱۳۹۷ برابر با Wednesday, 19 December , 2018

شما در سایت دانلود فیلم و سریال و موزیک هستید

جین وبستر: عیب كار اینجاست كه در دانشكده انتظار دارند آدم همه چیز را بداند.

اهنگ و موسیقی

دانلود آهنگ جدید ماکان باند بنام بچه که نیستم
دانلود آهنگ جدید هوروش بند بنام عوض کردی
دانلود آهنگ جدید حمید هیراد بنام هلهله
دانلود آهنگ جدید مسیح و آرش بنام خواب خوب
دانلود آهنگ جدید اشوان بنام مقصر
دانلود آهنگ جدید پازل باند بنام مغرور و عاشق

نقد اولیه فیلم «اروند»

۲۸ مهر ۱۳۹۶

نقد اولیه فیلم «اروند»

نام اثر: اروند

نوع فیلم: سینمایی

محصول: ایران

موضوع: خانوادگی، اجتماعی

نویسنده و کارگردان: پوریا آذربایجانی

تهیه کننده: مهدی داوری

با هنرنمایی: سعید آقاخانی، طناز طباطبایی، پانته‌آ پناهی‌ها و…

سال تولید: ۱۳۹۴

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶

داستان فیلم:

فیلم «اروند» داستان یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس را روایت می‌کند که بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می‌گذراند و ناگهان در همراهی با یک گروه تفحص اتفاقات تازه‌ای در جریان سیال ذهنش وارد می‌شود…از کشور ببرد. بیشتر>>

نقد اولیه فیلم «نگار»

نقد اولیه فیلم «نگار»

نام اثر: نگار

نوع فیلم: سینمایی

محصول: ایران

موضوع: اجتماعی

کارگردان: رامبد جوان

تهیه کننده: رامبد جوان

با هنرنمایی: نگار جواهریان, محمدرضا فروتن, آتیلا پسیانی, افسانه بایگان, مانی حقیقی, علیرضا شجاع نوری, فریبا کامران, اشکان خطیبی, علیرضا آقاخانی, عیسی حسینی , ایلیا کیوان, شایان کامروز, محمود کریمی و…

سال تولید: ۱۳۹۶

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶

داستان فیلم:

نگار (نگار جواهریان) دختری در خانواده ای نیمه مرفه و اصیل که پدرش بتازگی در یک معامله اقتصادی شکست خورده و بدلیل فشارهای روحی و روانی زیاد فوت کرده است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ پدر نگار اعلام کرده اما نگار این تحلیل را نپذیرفته و باور ندارد. همچنین در خلاصه اولیه فیلم نگار آمده بود: ما به این ته سیگاری رژلبی مشکوک هستیم ولی این مدرک معتبری نیست و کمکی به ما نمی کند… بیشتر>>

جوایز و افتخارات فیلم ایرانی جدایی نادر از سیمین

۱ مهر ۱۳۹۶

تمامی جوایز و افتخارات فیلم ایرانی جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین فیلمی ایرانی در ژانر درام محصول سال ۱۳۸۹ است. این فیلم برندهٔ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ۲۰۱۲ گردید. کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را اصغر فرهادی برعهده داشته‌است. جدایی نادر از سیمین که در سطح بین‌المللی بیشتر با نام یک جدایی (A Separation) شناخته می‌شود، پنجمین اثر سینمایی اصغر فرهادی است و هم‌اکنون با فروش نزدیک به ۲۰ میلیون دلار، در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران قرار دارد. از بازیگران اصلی آن می‌توان پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی، ساره بیات و مریلا زارعی را نام برد و…بیشتر>>

نقد فیلم «ساعت پنج عصر»

۱۰ مرداد ۱۳۹۶

ساعت پنج عصر

نام اثر: ساعت پنج عصر

نوع فیلم: سینمایی

محصول: ایران

موضوع: اجتماعی

کارگردان: مهران مدیری

نویسنده: خشایار الوند

تهیه کننده: مهران مدیری

با هنرنمایی: سیامک انصاری ، امیر جعفری ، آزاده صمدی ، رسول نجفیان ، نگین معتضدی و مهران مدیری

سال تولید: ۱۳۹۵

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶

داستان فیلم:

از ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد. فیلم هرچه جلوتر می‌رود بزرگتر می‌شود و ریتم مدام تندتر می‌شود و دیوانه‌وار بودن ماجرا بزرگتر و موضوع عظیم‌تر می‌شود.

نقد فیلم «نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا»

«نهنگ عنبر، سلكشن رؤیا» در حالی اكران شده كه تجربه تماشای «نهنگ عنبر» احتمالاً هنوز زير زبان طرفداران فيلم باقی‌مانده است. فيلمی كه علی‌رغم حواشی زيادی كه موقع اكرانش به وجود آمد و ممیزی‌های بسياری که خورد و با تأخير زيادی اكران شد، توانست پایین‌تر از «محمد ص» تبديل به دومين فيلم پرفروش سال اكران خود شود.
فيلمی كه شاد و سرحال بود و با همه كم و کاستی‌هایش می‌توانست ذهن مخاطب را در طول مدت نمايشش از دنيای بيرون وزندگی واقعی‌اش پرت و درگير جهان فيلم كند. «نهنگ عنبر » اين ويژگی اساسی را داشت كه شبيه به هر فيلم بدنه و عامی، تماشاگر را بخنداند و حالش را خوب كند. بازهم شبيه به اكثريت فیلم‌های سينمای بدنه ايران، «نهنگ عنبر» هم فيلمی بی‌سروته بود كه نه داستان درست‌ و حسابی داشت و نه شخصیت‌پردازی و يا اجرای چشمگيری؛ اما پرداختن به احوالات دهه شصت و شكل عشق و عاشقی‌هایش، به‌اندازه كافي جالب‌توجه می‌نمود كه بتواند با چنين استقبالی از سوی مخاطبان مواجه شود.

به ترتیب از چپ به راست: مهناز افشار،سامان مقدم،رضا عطاران،محمود کلاری،علی قربان زاده

سامان مقدم، كارگردان بااستعداد و کم‌کار اين سال‌های ايران پس از فیلم‌های جدی مانند «كافه ستاره» و تجربه ناموفق «صدسال به اين سال‌ها» كه بهترين فيلم اوست و رنگ پرده‌های سينما را نديده، سراغ تجربه‌هایی كمدی رفت. ابتدا با ساخت سريال «شمس‌العماره» كه از معدود سریال‌های طنز درست‌ودرمان صداوسیما بود و پس‌ازآن هم با ساخت سری «نهنگ عنبرها» در سينما. «شمس‌العماره» باوجود همه محدودیت‌هایی كه متوجهش بود، اثری بسيار قابل‌توجه‌تر از «نهنگ عنبر» می‌نمود. سريالي كه دست‌کم سروته و يك خط روايی مشخص داشت كه کنش‌ها و واکنش‌های كاراكترها و حوادث دراماتيكی را كه روی می‌داد در روندی منطقی و معقول بازنمايی می‌کرد. همين وفاداری اثر به سير روایی‌اش و توجه خالقان آن به داستان‌گویی و احترام به شعور مخاطب بود كه «شمس‌العماره» را يك پله فراتر از ديگر آثار طنز سيما قرار می‌داد. تجربه اين سريال اميدها به «نهنگ عنبر» را بيشتر می‌کرد اما متأسفانه در «نهنگ عنبر» نه خبری از سير روايی مشخص و داستان‌پردازی بود و نه شم و خلاقيتی كه از سامان مقدم در مقام كارگردان انتظار داشتيم.
«نهنگ عنبر» تنها فيلمی سطحی و الكن از آب درآمده بود كه ذوق كارگردان به‌عوض آنكه در كل فيلم بسط يابد تنها در چند صحنه ويژه بروز پيدا می‌کرد. صحنه‌هایی كه احتمالاً همين حالا هم در خاطر مخاطبان به‌جامانده: حضور عطاران زير پنجره خانه رؤیا، صحنه شاهكار خداحافظی آنها در فرودگاه كه بازی عطاران آن را به‌یادماندنی كرد و… دستيابی به چنين طنز لحظه‌ای در سکانس‌های خاص، بازی ويژه رضا عطاران، استفاده خلاقانه از موسيقی شش و هشت دهه پنجاه و شصت و البته ارائه شمايلی اغراق‌آمیز از پوشش‌های ظاهری دهه شصت دست در دست يكديگر دادند تا «نهنگ عنبر» هرچند ضعيف، اما فيلمی دل‌چسب و دوست‌داشتنی به نظر بيايد، طوری که با همه اشكالاتی كه داشت، با اختلاف از ديگر فیلم‌های كمدی سال اكران خود بهتر و خواستنی‌تر باشد.

نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا

«نهنگ عنبر، سلكشن رؤیا» اما با فيلم اول تفاوت‌های زيادی دارد. تجربه تماشای کمدی‌هایی مانند همين «نهنگ عنبر، سلكشن رؤیا»، «خوب بد جلف» و يا «پنجاه كيلو آلبالو»، مخاطب جدی سينمای ايران را به فكر وامی‌دارد كه اين ميزان از هجمه، لودگی و در سروکله هم زدن چطور می‌تواند تا اين حد برای مخاطبان عام سينما جذاب باشد و آنها را به سالن سينما بكشاند.

آيا اين فیلم‌ها هستند كه ذائقه عمومی مخاطبان را تا اين حد دم‌دستی و سطحی می‌کنند يا توقع پايين و کج‌سلیقگی طيف عامه است كه فیلم‌سازان بااستعدادی مانند سامان مقدم يا پرمدعا مانند مانی حقيقی را وامی‌دارد تا چنين آثار سينمايی نازل و كم كيفيتی را به كارنامه سينمايی خود اضافه كنند؟

هرچند در طول سال‌های اخير سينمای ايران خصوصاً در عرصه‌های جهانی موفقیت‌های زيادی كسب كرده و از سرعت پيشرفت خود در دهه‌های قبل پيشی گرفته است اما سينمای بدنه ايران نه‌تنها پيشرفتی نداشته كه روزبه‌روز در يك دور عقب‌گرد پس‌روی هم كرده است. مخاطبان به صحنه‌های رقص و لودگی بازيگران و سبیل‌های ويشكا آسايش می‌خندند و از طرف ديگر فیلم‌سازان هم به فتح گیشه‌ها به هر قيمتي تن می‌دهند. «نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا» مثال بسيار خوبی ازاین‌دست است. از كارگردانی كه استعدادش تلف‌شده و فيلم کم‌مایه‌ای كه به دليل پرداختن به موقعيتی طنز در دهه شصت كه سرشار از تلخی و وحشت و خشونت بوده است، می‌توانست اثری ويژه باشد اما آنچه از آن به ثمر نشسته تقریباً هيچ است. «نهنگ عنبر، سلكشن رؤیا» حتی ديگر خنده‌دار و حال خوب كن هم نيست و به‌جز چند صحنه بامزه مثل تقليد دست جمعی از كليپ و رقص مايكل جكسون چيز ديگری برای ارائه ندارد.

نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا

هرچند فيلم محكم شروع می‌شود و نويد تجربه‌ای دل‌نشین را می‌دهد، اما هرچه جلوتر می‌رود و فضای موزيكال وار فيلم به سمت يك ملودرام عاشقانه آبكی سوق می‌یابد، بيشتر فرو می‌رود و در آستانه سقوط قرار می‌گیرد. در نيمه دوم فيلم عملاً شاهد موتيف‌ها و دست‌مایه‌هایی کلیشه‌ای و تكراری هستيم كه از فيلم فارسی‌های قبل از انقلاب و کمدی‌های عاشقانه آمريكايی به عاريت گرفته و پشت‌بند هم بدون هيچ كاركرد ويژه دراماتيكی سوار شده‌اند تا تنها زمان فيلم را پر كنند و لبخندی هم گهگاه بر لب تماشاچي بنشانند. شوخی‌های لوس و بی‌مزه فيلم و اداواطوارهای مسخره و اعصاب خورد کن مهناز افشار تمامی ندارند و حتی قريحه ذاتی رضا عطاران هم كه پیش‌تر در کمدی‌هایی مانند «دراكولا» نشان داده می‌تواند فيلم را از سقوط نجات دهد، كاری از پيش نمی‌برد. پايان هندی و مضحك فيلم هم دردی را دوا نکرده و كار سقوط آزاد فيلم را يكسره می‌کند.

نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا

«نهنگ عنبر، سلكشن رؤیا» هرچند دارای ویژگی‌های بارز معدودی است اما كلی ايده تلف‌شده دارد. دست انداختن اپل مانتوهای زنانه و پشت لب سياهشان يا پشت موهای معروف مردان بيشتر از ظاهری آبكي چيزی به فيلم نمی‌بخشند و ويشكا آسايش كه می‌توانست تبديل به جذاب‌ترین كاراكتر فيلم شود، از دست می‌رود. خود همين ايده ساخت يك فيلم كمدی در دهه شصت كه جذاب‌ترین ويژگي فيلم اول بود در اينجا حتی به چشم هم نمی‌آید و «نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا » تبدیل به يكی از بی‌مایه‌ترین و خنده ندارترين فیلم‌های اين سال‌ها بدل می‌شود.

 

برای دریافت فیلم «نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا» از سایت پیشرو دانلود کلیک نمایید.